خلص سوانح دبیرکل و بنیانگذار

 

محترم انجینر دوست محمد پیکان فرزند دوکتور فدامحمد پیکان در ۲۷ جدی سال ۱۳۷۰ هـ ش در فرجامین سال‌های دوران جهاد  مقدس در یک خانواده روشنفکر و متدین در قریه پیکاندره ولسوالی شولگره ولایت بلخ چشم به جهان گشود. موصوف در کنار تعلیمات ابتدای خویش را در لیسه پیکاندره، علوم دینی را نزد پدر کلان خویش مرحوم داملا عبدالستار فرا گرفت و دوره متوسطه را در لیسه عالی سلطان غیاث الدین و دوره لیسه را در لیسه عالی استقلال شهر مزارشریف به پایان رسانید. او پس از پایان دوره لیسانس انجنیری ساختمانی از دانشگاه بلخ، ماستری خویش را در رشته شهرسازی از دانشگاه پیام نور نیز بدست آورد.

انجنیر دوست محمد پیکان یکتن از جوانان دلسوز، مهربان  و با نیت پاک و سرشار از علاقه خدمت گذاری به مردم افغانستان کار خویش را با نهاد های معتبر ملی و بین المللی در سال ۱۳۹۳ آغاز نموده و از این طریق خدمات مهم و ارزنده ای را برای مردم شهر و ولسوالی های ولایت بلخ انجام داده است.

 آقای پیکان در سال ۱۳۹۳ به صفت انجنیر ساختمانی وزارت صحت عامه و در سال ۱۳۹۴ به صفت مسوول نظارت از پروژه های ساختمانی وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان مقرر و آغاز به کار نمود و از این طریق خدمات شایان بر زیربناهای ساختمانی وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان در ولایات مختلف کشور برای مردم نیازمند انجام داده است.

موصوف بنابر تقاضای مردم و رهبری حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان برای خدمت گذاری بیشتر برای ملت شریف ولایت بلخ نامزد انتخابات پارلمانی 1397 گردید و به عنوان یکی از محبوبترین چهره های جوان جایگاه دومین کاندیدای دارای رأی بلند را میان ترک تباران به سطح کشور خصوصا مردم بلخ از آن خود کرد. اما بنابر بر مداخله مستقیم اشرف غنی رئیس جمهور متقلب وقت اجازه ورود به پارلمان داده نشد.

انجینر دوست محمد پیکان با تلاش های شبانه روزی خویش توانست از کارهای ساختمانی عام المنفعه و لوژستیکی خویش خدمت برای مردم رنج دیده خود نماید و توانست مکاتب و کلینیک های صحی در کشور اعمار نماید.

پیکان  در این اواخربه منظور دست یافتن مردمش به خدمات والای تحصیل و دانش مدرن توانست دانشگاه ترکستان در شهر مزار شریف را  با نو آوری های لازم در خدمت مردم شریف بلخ  قرار دهد.

به امید افغانستان مرفه و امن دایمی