از دهمین دور فراغت محصلین پوهنحی های حقوق و علوم وسیاسی و اقتصاد موسسه تحصیلات عالی ترکستان تجلیل شد!

محفلی به مناسبت‌ تجلیل از دهمین دور فراغت دانشجویان مؤسسه تحصیلات عالی ترکستان در تالار آریانا با اشتراک هیئت رهبری مؤسسه تحصیلات عالی ترکستان، فارغان سال ۱۴۰۲، اولیای دانشجویان و مهمانان داخلی وخارجی کنسولگری های کشور های دوست وهمسایه برگزار گردید.
این محفل با تلاوت آیاتی از کلام الهی آغاز، سپس پیام انجنیر صاحب دوست محمد پیکان مؤسس مؤسسه تحصیلات عالی ترکستان وشفاخانه معالجوی افغان اوزبیک توسط فرید احمد پیکان معاون مالی واداری مؤسسه تحصیلات عالی ترکستان به خوانش گرفته شد.
در ادامه محترم دکترعبدالهادی قادری رئیس مؤسسه تحصیلات عالی ترکستان ضمن خوش آمدید از مهمانا دانشجویان را متوجه مسئولیت های بعدی شان نموده افزود، تعهد و تخصص دو اصل مهم است که بدون آن موفقیت به دست نمی آید و شما باید همواره این دو اصل را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید.
بعداً معاون علمی وسرپرست پوهنتون بلخ پوهنمل مولوی حیات الله حقجو صحبت نموده دانشجویان را نسبت به آینده شغلی و مسئولیت های شان در قبال جامعه تشویق و گوشزد نمودند.
در ادامه مولوی ذبیح الله نورانی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ ازموسسه تحصیلات عالی ترکستان تشکری نموده واز جوانان خواست که اندوخته های خود را در پیشرفت وتعالی میهن بکار بندند.
سپس دکتر نصیر احمد مشفق به نمایندگی از استادان صحبت نموده گفت: علم اندوزی در اسلام از جایگاه بلندی برخوردار است و از جوانان خواستند که در این راستا تلاش نمایند، چون هر نوع پیشرفت بدون کسب علم و دانش ممکن نیست.
قمرالدین نظری نیز به نمایندگی از دانشجویان صحبت‌ نموده ضمن قدردانی از مؤسس مؤسسه تحصیلات عالی ترکستان افزودند، کسب علم و دانش سن و زمان خاص ندارد، هر زمانی که انسان بخواهد می تواند راه علم و دانایی را در پیش بگیرد.
در بخش دوم محفل، تصدیق نا مه های فارغان توسط هیئت رهبری و اساتید توزیع شد.
محفل با پرتاب کلاه از سوی دانشجویان و دعایه پایان یافت.
ترکستان نام درخشنده برفراز قله های دانش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *